23948sdkhjf

Mounjaro har lanserats i Indien – hann före Novo Nordisk

Eli Lilly har nu börjat sälja sitt diabetes- och fetmaläkemedel Mounjaro i Indien, och hann därmed före värsta konkurrenten Novo Nordisk till marknaden i världens mest folkrika land.
Lanseringen inleddes på torsdagen, och intresset väntas bli stort. Indiens befolkning, som i fjol beräknades till 1,444 miljarder, har i takt med höjd levnadsstandard fått växande problem med diabetes och fetma.

Priset för Mounjaro, med den aktiva substansen tirzepatid, har satts till 4 375 rupier, motsvarande cirka 520 kronor för en 5 mg injektio...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.074