Större förändringsprocess på gång? Testa en interimslösning!
Specifikt uppdrag kräver specifik kompetens.
En interimslösning är bra då verksamheten ska genomföra något som inte kan skötas av ordinarie medarbetare, eller om det berör kompetenser som inte finns inom organisationen. Ofta innefattar dessa tillfällen förändringsprocesser av olika slag. En konsult inom Life Science kan exempelvis hjälpa till med allt ifrån specialistkompetens inom QA/QC till att leda inom processutveckling och projektledning.
Här kan du läsa mer om hur en interimslösning kan vara till hjälp vid tillfälliga kompetensbehov.
Den optimala lösningen för resten av verksamheten
Genom att anställa en konsult under en temporär period får du hjälp av en kvalificerad specialist, vilket även minskar belastningen i den övriga organisationen. Att försöka fördela arbetsuppgifter som ingen utfört tidigare kan både vara ineffektivt för verksamheten och eventuellt resultera i att dina medarbetare blir utarbetade.
Välmående medarbetare med rätt typ av arbetsuppgifter mår bra och presterar bra. Läs mer om hur du som chef på bästa sätt kan underlätta worklife balance i ditt team!
Fördelen med att ta in en interimslösning för att driva igenom en förändringsprocess är också att lösningen är just tillfällig. Detta gör att du inte behöver lägga tid och energi på att genomföra en utförlig rekrytering och anställa någon som kanske bara är nödvändig för det specifika projektet, men sedan kan bli överflödig för verksamheten.
Behöver du hjälp, eller vill du veta mer om våra interimslösningar? Kontakta sara.jupiter@poolia.se, eller läs mer om Poolia Life Science här.
Källa: Poolia