Hon tar plats på Bactiguard
I början av januari 2021 tar Petra Kaur Ljungman plats som ny marknads- och kommunikationschef, Chief Marketing and Communications Officer, på Bactiguard. Det är en för företaget nyinrättad roll med globalt fokus.
Petra Kaur Ljungman har erfarenhet från olika tjänster inom både läkemedels- och medicinteknikindustrin. Hon kommer närmast från en roll som Head of Behavior Change på medtechbolaget Brighter, där hon tidigare haft ledande roller inom marknadsföring, kommunikation och kommersialisering och dessförinnan var styrelseledamot.
Hon har tidigare arbetat på företag som Astra Zeneca, Sanofi, Great Clarity och reklambyrån Ogilvy / Ingo.
– Petra Kaur Ljungman har en bred erfarenhet som sträcker sig från forskning till försäljning, affärsutveckling, kommunikation och marknadsföring i såväl läkemedels- som medicinteknikindustrin och reklambyråbranschen. Hon är en driven marknadsförare och kommunikatör, som med framgång utvecklat flera bolags varumärkes- och digitala strategi, säger Cecilia Edström, vd Bactiguard, i ett pressmeddelande.
I grunden har Petra Kaur Ljungman en magisterexamen i biologi från Umeå universitet och hon har bedrivit doktorandstudier inom neurofarmakologi vid Karolinska Institutet.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & karriär.