23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Nya sätt att bliva designar på

Det är inte längre samma gamla process som man måste gå igenom, om man vil bliva en bemärkt konstnär. Förr i tiden var det stor skillnad mellan konstnär grupper hur man slog igenom.

Vägen till toppen som designar i förhållande till en musiker till exempel, var mycket annorlunda från varandra. Som musiker ville en enkel låt på toppen av hitlistorna ändra dit liv från en dag till den nästa.

Ökat visibilitet ändrar konst processen
Såklart var det mycket jobb och förberedelse som låg till grund för att denna låten då fick succés, men det skulle ändå inte vara mer än en låt för at märka direkt succés – den här känslan av att vara på toppen av världen.

Denna känslan är svår at uppleva inom för designvärlden, för den ändrar sig hela tiden. Om du designar en stol eller lampa, som får enorm succés, då går det kanske bara 3 månader – eller en säsong, innan en annan produkt är på toppen och som det är med fashion då bliver gamla saker själdant tagit fram igen. Tiden i solen är mycket kort och för några bara en engångs-föreställning.

Nya idéer och tankar bemärks
Det är därför att man ofta ser nya namn i denna industrin, som har så konstiga och annorlunda tankar och kan producera grejer man aldrig har sett för. Det är ett sätt att bli märkt på, att visa man verkligen har något extra. Om du då får den där första succés då gäller det verkligen att använda möjligheten till at skapa en personlighet i konsten, ett brand så att säga.

En designar som har haft en okonventionell väg till toppen er Tom Dixon. Han började sin karriär med musik och är sen blivit en av de mest kända designar i världen. Han har även mottagit ett brittisk pris av drottningen, The Order of the British Empire

Succés kan komma i många formar
Att uppnå succés i designvärlden kan, som det var tillfället för hr. Dixon, vara ett stort tillfälle. Som han själv beskriver det, då jobbade han bara med det han gillade och sålde det för att leva. Han tänkte nödvändigtvis inte att han var på väg mot designar drömmen.

Industrin är på samma tid också så dominerat av subjektiva åsikter, på ett sådant sätt att vad en tycker är fantastisk, kan en annan hata mer än något annat. Därför måste man lära att filtrera vad folk säger och tycker. Hemligheten är inte att hänga sig för mycket upp i succés historier eller vad andra tycker. Dom med mest succés har klara idéer och självförtroende, som gör att de kan vara på toppen.

Det kan vara ganska intressant att läsa om historierna bakom dessa brands, hur de kom till toppen och vad deras egna tankar är om hela processen. Konstnärer har ofta väldigt intressanta åsikter om deras egna resor.

Om du inte nödvändigtvis tycker det så himla intressant med dessa historier, och bara vill se deras produkter och deras talang visat genom konsten, då kan du klicka här för att se designlampor, som bland andra, är gjort av Tom Dixon.

Sänd till en kollega

0.062