23948sdkhjf

IGN: Marknadsföring av prisvinnande läkemedel var vilseledande

Att framföra att ett läkemedel vunnit ett pris går att tolka som att det är bäst i sin klass, och kan därför vara vilseledande. Det slår Informationsgranskningsnämnden, IGN, fast i ett beslut.
Ärendet gäller ett nyhetsbrev från Galderma Nordic där det berättas att läkemedlet Alluzience – som används för tillfällig förbättring av vertikala rynkor mellan ögonbrynen – vunnit pris som ”Best Neuromodulator” på Aesthetic & Anti-Aging Medicine World Congress 2024.

IGN anmärker att det enligt läkemedelsbranschens etiska regelverk (LER)...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079