23948sdkhjf

Sveriges konsumenter litar på apoteken

Men läkemedelsbolagen får fortfarande låga poäng i Sustainable Brands undersökning.
Läkemedelsbolagen får fortfarande lågt förtroende för sitt arbete med miljöansvar, mänskliga rättigheter och socialt ansvarstagande i årets undersökning av Sustainable Brands, där Sveriges mest hållbara varumärken koras. Jämfört med 2011 ökar Johnson-Johnson sina poäng något. Astra Zeneca får sämre poäng detta år men är fortfarande bäst av läkemedelsjättarna på plats 71 av totalt 200.

Hela branschen, kallad läkemedel & apotek, går dock kraftigt uppåt tack vare apoteksaktörerna. Den statliga aktören Apoteket hamnar på plats 7 i undersökningen. Apoteksgruppen och Apoteket Hjärtat kommer strax efter på plats 17 respektive 21.

Undersökningen genomfördes under perioden november 2011 – januari 2012 genom webbintervjuer i Ipsos/Synovates panel. De 8000 personerna som har intervjuats motsvarar svenska folket i en konsumentroll.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063