23948sdkhjf

Bactiguard får ny marknadschef

Nina Nilsson ska få fart på medtechbolagets försäljning i Sverige.
Nina Nilsson är ny marknadschef på medicinteknikbolaget Bactiguard. I sin roll ska hon marknadsföra företaget och arbeta för att utveckla försäljningen på den svenska marknaden.

I grunden har Nina Nilsson studier i medicin från Karolinska Institutet samt en marknadsekonomexamen från IHM Business School i Stockholm.

Hon kommer närmast från en tjänst som marknadschef inom idrottsmedicin för Europa, Mellanöstern och Afrika hos Johnson & Johnson. Innan hon kom till den amerikanska läkemedels- och medicinteknikjätten var hon projektledare hos den svenska myndigheten Statens Beredning för Medicinsk Utvärdering, SBU.

- Bactiguard befinner sig i en stark expansionsfas. Att bygga kompetens inom försäljning och marknad för att stötta våra distributörer i hela världen och utveckla direktförsäljning på en handfull marknader är därför strategiskt viktigt och prioriterat. Nina Nilsson har gedigen erfarenhet av både internationell marknadsföring och försäljning och jag välkomnar henne varmt till Bactiguard, säger företagets vd Johan Rugfelt i ett pressmeddelande.

Bactiguard utvecklar och säljer urin-, blod- och luftkatetrar med en antibakteriell beläggning. Företaget börsnoterades i juni och i juli anställdes Erik Düring från CM Microdialysis som ny regional försäljningschef för Europa.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078